Teknoloji

400 milyon dolarlık Battlefield projesi sarsılıyor: Geliştirme sıfırlandı

EA’in sıradaki Battlefield oyunu, planlandığı gibi 2026 baharında çıkabilir; ancak geliştirmenin beklenenden çok daha zorlu geçtiği bildiriliyor. Ars Technica’nın kapsamlı haberine göre, oyun henüz tamamlanmadan içerik ve planlama açısından ciddi sorunlarla karşı karşıya kaldı. Bu durum, projede çalışan bazı geliştiriciler arasında kaygı yaratmış durumda.

EA’nın Gerçekçilikten Uzak Hedefleri

Kod adı “Glacier” olan yeni Battlefield oyunu için EA yönetimi oldukça iddialı hedefler koymuştu. Yayıncı, oyunun popülerlik açısından Call of Duty ve Fortnite ile yarışabileceğini düşündü ve 100 milyon oyuncuya ulaşma hedefi belirledi. Ancak bu hedefler, bazı ekip üyeleri tarafından fazlasıyla gerçek dışı bulundu.

Bir geliştiriciye göre, serinin önceki oyunları bu tür rakamlara hiçbir zaman yaklaşmadı. Örneğin Battlefield 2042, aynı zaman diliminde yalnızca 22 milyon oyuncuya ulaşabildi. Serinin bugüne kadarki en başarılı oyunu bile, o dönemde 30 milyon oyuncuyu zor geçmişti.

Fortnite ve CoD ile Karşılaştırmalar Gerçekçi mi?

Fortnite’ın 100 milyondan fazla aktif kullanıcısı olmasının en önemli nedeni, oyunun tamamen ücretsiz olması. Call of Duty ise hem köklü geçmişi hem de çok sayıda ücretsiz mod seçeneğiyle oyuncu kitlesini genişletmeyi sürdürüyor. Buna karşın Battlefield oyunları bugüne dek ücretli olarak sunuluyordu. EA, bu tabloyu değiştirmek amacıyla Glacier’in Battle Royale modunu ücretsiz yapmayı ve yanında altı saatlik bir tek oyunculu hikâye modu sunmayı planladı.

Ridgeline Stüdyosu Kapatıldı, Geliştirme Sıfırdan Başladı

Ancak tek oyunculu modun geliştirilmesinde görev alan harici stüdyo Ridgeline, 2024 yılı itibarıyla kapatıldı. İki yıl boyunca projeye emek veren bu stüdyo, sınırlı kaynaklarla büyük hedeflere ulaşmakta zorlandı. Ridgeline’ın kapatılmasının ardından EA, üç farklı stüdyoyu (Criterion, DICE ve Motive) görevlendirdi. Ancak yeni ekipler projeye sıfırdan başlamak zorunda kaldı ve bu nedenle tek oyunculu mod hâlâ alfa aşamasına bile gelemedi.

Genişleyen Kapsam, Artan Maliyet

Yeni Battlefield oyunu, serinin bugüne kadarki en geniş kapsamlı ve en pahalı projesi olarak öne çıkıyor. 2023 yılı itibarıyla bütçesi 400 milyon doları aşmıştı, ancak güncel tahminler bu rakamın artık çok daha yukarılarda olduğunu gösteriyor.

Yayıncı tarafında oyunun zamanında çıkıp çıkmayacağı hâlâ belirsizliğini korurken, Ars Technica’ya konuşan kaynaklar, nihai sürümde bazı özelliklerin ve içeriklerin kesilebileceğini öngörüyor.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu