İş

Yetimhanede Büyüyen Bir Fabrika İşçisiyken Ray-Ban’i Satın Almaya Varan Zenginliğe Ulaşan Vecchio’nun Film Gibi Hikâyesi

87 yaşında hayatını kaybeden iş insanı Leonardo Del Vecchio, aralarında Ray-Ban’in de yer aldığı markaların sahibi olduğu gözlük şirketi kurarak özellikle İtalyan finansının en önemli isimlerinden biri hâline geldi.

Forbes’e göre net serveti 27.3 milyar dolar olarak bilinen Leonardo’nun başarıya ulaşma adımları ise oldukça ilham verici. Yetimhanede başlayıp fabrika işçiliğinde devam eden hikâyesi, nasıl buralara evrilmişti?

Leonardo Del Vecchio, şanssız bir çocuk olarak dünyaya gelmişti.

1935 yılında Milano’da dünyaya gelen Leonardo Del Vecchio doğduğunda babası hayatta değildi. Annesi ise geçinemiyordu ve yoksulluktan Leonardo’yu yetimhaneye bırakmak zorunda kalmıştı.

Ergenlik döneminde bir demir fabrikasında otomobil parçaları ve gözlük çerçeveleri için kalıplar üretmek üzere çalışan Leonardo, alevlerle ve metalle iç içeydi. Burada rozet ve madalya yapmayı da öğrenmişti. 

İşleri bir adım öteye taşıdı.

Yine bu küçük demirleri kullanarak gözlük yapabileceğini düşündü ve biriktirdiği para ile küçük bir kredi sayesinde, henüz 25 yaşındayken  “Luxottica” adında bir gözlük atölyesi kurdu. Atölyede üretilen gözlüklerin adı da “Luxottica”ydı. Milano’daki küçük bir atölye, gözlük endüstrisini yeniden şekillendirecekti.

Luxottica yalnızca gözlük üretmenkle kalmıyor aynı zamanda gözlüğün bir zorunluluk olduğu kadar moda dışavurumu olduğunu gösteriyordu. Yani görüşü kolaylaştıran bir yardımcıdan hayati bir aksesuara dönüştürmüştü. Tabii ki en başında her şey çok kolay olmamıştı ve birçok tökezle karşılaşmıştı.

Yine de Leonardo hiçbir zaman pes etmedi ve devamlı olarak iş modelini geliştirdi.

Başarısızlıkları, başarıya ulaşan basamaklar olarak gördü ve bazı zamanlarda dümenden çekilip kontrolü profesyonel yöneticilere devretti. Böylece işi çok daha uzun ömürlü oldu. Hatta bir süre sonra Ray-Ban’i satın alacak kadar ileri bir seviyeye gitti.

Sunglass Hut ve Oakley gibi diğer markaları da satın alarak Bulgari ve Chanel dahil piyasadaki neredeyse tüm markalar için gözlük üreten bir isim hâline geldi. 2022 yılında hayatını kaybeden Leonardo, şu anda Forbes’in milyarderler sıralamasında dünyanın en zengin 52. kişisi.

Kaynaklar: Medium, Forbes

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu