Haber

Bosch, motorsikletler için güç aktarma organı çözümlerinden bağlantıya kadar çözümler sunuyor

Bosch, güç aktarımı çözümlerinden motosikletler için bağlantıya kadar çözümler sunuyor

Milano EICMA 2023’ün öne çıkanları

  • Sürücü destek sistemleri: Bosch, yeni nesil radar sensörü ve Motosiklet Denge Kontrolü ile tüm motosiklet sınıflarını daha güvenli hale getiriyor.
  • Bağlantı: Bosch’un akıllı ekran çözümleri ve bilgilendirici görüntüleme sistemleri sayesinde yolu net bir şekilde görebilirsiniz.
  • Elektromobilite: Bosch’un en son teknolojisi geleceğe giden yolu açıyor.

Milano, İtalya – Yolda benzersiz bir özgürlük duygusunu hissetmenin en iyi yolu motosiklete binmektir. Tutku, dinamizm ve hızın böyle bir birleşimi, güvenlik, konfor ve verimlilik için çok çeşitli yenilikçi çözümler gerektirir. Bosch, EICMA 2023’te yalnızca bugünün ve yarının motosikletlerine yönelik bireysel çözümlerini değil, aynı zamanda kapsamlı sistem uzmanlığını da sergiliyor. Bosch’un çözümleri arasında motor bileşenleri ve elektrik enerjisi aktarım çözümlerinin yanı sıra sürücüler için geliştirilen güvenlik, ekran ve bağlantı çözümleri de yer alıyor.

Dijital: Yenilikçi ekran çözümleri sayesinde ağ bağlantılı sürücü deneyimi

Bosch, her uygulama için ekran analizi sunuyor; böylece sürücüler yolda giderken, etraflarında olup bitenlerden dikkatleri dağılmadan yüzlerini ve diğer araç bilgilerini izleyebiliyor. Şirket, EICMA’da sürücülerin ihtiyaç duydukları tüm bilgileri bir bakışta görmelerine olanak tanıyan bir mobil uygulama başlattı TFT Kümesi 5″ Sergiliyor. Beş inçlik ekran aynı zamanda çeşitli araç segmentlerindeki daha dar alanlara kurulum için de idealdir. Bosch’tan çeşitli boyutlarda mevcuttur Entegre Bağlantı Kümesi (ICC), TFT Kümesine bağlantı işlevleri ekler. Geçmişte, motosiklet sürücüleri ileriye bakmak ve navigasyon bilgilerini kullanmak için sıklıkla ikinci bir ekran kullanmak ve onu farklı bir montaj braketi kullanarak araca bağlamak zorunda kalıyordu. Bosch burada bir çözüm sunuyor: Sürücüler akıllı telefonlarını ICC’ye bağlayarak navigasyon, müzik ve telefon gibi işlevlere erişebiliyor. Yaklaşık on inçlik versiyon ayrıca, örneğin bilgi ve navigasyon içeriğinin aynı anda görüntülenmesine olanak tanıyan bölünmüş bir ekran sunar.

Güvenlik: Bosch ile kazasız motosiklet sürüşüne giden yol

Bosch, motosiklet güvenlik sistemleri ve motosiklet ABS’sinde dünyanın lider tedarikçisidir. Motosiklet Denge Kontrolü (MSC) İki tekerlek üzerinde sürüşü önemli ölçüde daha güvenli hale getirdi. Şirket şimdi MSC’nin geliştirilmesinde bir sonraki adımı atıyor: Bosch Kaza Araştırmaları, MSC’nin her motosiklete takılması durumunda yalnızca Almanya’da kişisel yaralanmaya neden olan tüm motosiklet kazalarını önleyebileceğini veya yüzde 5’ini azaltabileceğini tahmin ediyor. Bosch, bu hedefi göz önünde bulundurarak artık daha küçük segmentler için de stabilite kontrolü sunuyor. Bugüne kadar, gelişmiş güvenlik ve konfor fonksiyonlarına sahip MSC çözümü, orta ve büyük ölçekli motosikletlerde kullanılma eğilimindeydi. Burada, 6D’deki yatış açısı gibi değişkenleri belirleyen bir atalet ölçüm birimi (IMU) ile birlikte çalışır. Gelecekte, MSC’nin daha küçük motosikletlere yönelik çözümü, yalnızca 6D üniteli değil, aynı zamanda giriş seviyesi segmenti için uygun maliyetli bir çözüm olarak 3D sensörlü daha kompakt ABS varyantını temel alacak.

MSC, ABS ve IMU ile motosikletlere ek donanıma ihtiyaç duymadan yeni ek fonksiyon ve uygulamalar eklenebilmektedir. Bunlar arasında örneğin büyük touring motosikletleri için yokuşta kalkış kontrolü işlevi, arazi ABS’si ve yol ve yarış pisti için entegre viraj freni yer alıyor. Bu işlevler güvenliği, konforu ve sürüş keyfini artırmaya yardımcı olur. Bu, araçların uygulama alanlarına daha iyi uyarlanabileceği anlamına gelir. Bu avantajın erken farkına varan Bosch, bu amaç için kapsamlı sistem uzmanlığından yararlanıyor ve şu anda bu işlevlerden oluşan kapsamlı bir portföy sunuyor.

Bosch’un radar tabanlı motosiklet destek sistemleri analizi, iki tekerlekli araçların yoldaki güvenliğinin artırılmasına da yardımcı oluyor: Bosch Kaza Araştırması’na göre, bu tür radar tabanlı destek sistemleriyle yedi motosiklet kazasından biri önlenebiliyor. Bunun nedeni, elektronik asistanların her zaman tetikte olması ve acil durumlarda insanlardan daha hızlı tepki vermesidir. Bu sistemler ve işlevler çevresel sensörlere ve İki tekerlekli araçlar için yeni Bosch radar nesli daha da geliştirilecektir. Toplam 210 metre menzili sayesinde daha akıcı bir performans elde ediyor. Bu, önceki modele göre 50 metreye kadar daha uzundur. Ayrıca en yeni nesil radarlar, 15 derecelik daha geniş bir yatay açıklık açısına sahip olup, bu da nesne tespitindeki doğruluğu artırmaktadır. Sensör, iki tekerlekli araçlara yönelik destek sistemleri alanında gelecekteki gelişmelerin temelini oluşturuyor.

Daha düşük emisyonlar: Bosch, en yeni güç aktarma sistemi analiz teknolojisine güveniyor

Bosch, araç üreticilerinin emisyonları azaltmasına yardımcı olacak yüksek verimli tahrik çözümleri geliştirmek için çalışıyor. Bosch, yeni nesil elektrikli göbek motorunu EICMA 2023’te sergileyecek. Stator ve rotor tasarımı optimize edilerek performans kaybı olmadan iki kilograma kadar ölçek tasarrufu sağlandı.

Bosch Drive Control Unit, invertörü, motor yönetim sistemini ve araç kontrolünü tek bir kompakt bileşende birleştirir. Sürüş Kontrol Ünitesi, daha yumuşak bir başlangıç ​​modu (Yumuşak Sürüş) veya hızı korumak için hız sabitleyici gibi konfor işlevlerini uygulamak için tekerlek göbeği motoruyla birlikte kullanılabilir. Elektrik motoruyla kontrol edilen elektrikli çekiş kontrolü, kalkış sırasında arka tekerleğin kaymasını önleyerek sürüş güvenliğini artırıyor. Bu arada Tek Gazlı Tahrik, sürücü gazı bıraktığında motosikletin frenleme gücünü yeniden kazanmasını sağlayarak güç aktarımı verimliliğini artıran ek bir fonksiyondur. Bu, pil-elektrik menzilinin yüzde 8’e kadar artmasına yardımcı olur. Bosch, elektrik motorlarına yönelik Tahrik Kontrol Ünitesi’nin yanı sıra, elektrikli güç aktarma organları analizlerine yönelik temel fonksiyonlara ek olarak daha fazla fonksiyonu uygulama potansiyeli sunan Araç Kontrol Ünitesini de EICMA’da sergileyecek. Örneğin, su soğutma için pompa kontrolünün yanı sıra çeşitli şarj standartlarını da (CCS-AC veya 2W CHAdeMO gibi) karşılıyor. 110’dan fazla bağlantısıyla Bosch Araç Kumandası, çeşitli araç mimarileriyle birleştirilebilir ve elektrikli iki tekerlekli araçlara yönelik mevcut ve gelecekteki gereksinimleri karşılar.

Ancak Bosch, mevcut yanma teknolojisini daha da verimli hale getirmek ve sürdürülebilirliğini artırmak için de çalışıyor. Bosch, üreticilerin Euro 5 ve Hindistan’ın BS 6 (Bharat Aşama 6) gibi gelecekteki emisyon düzenlemelerini karşılamalarına yardımcı olmak için burada; iki tekerlekli araçlara ve elektrikli spor araçlara yönelik özel motor, tam Araç İçi Arıza Tespiti II (OBD), Aşama 1 ve 2 yönetim sağlar sistemler ve bileşenler. En yeni sensör teknolojisiyle birleştirilen motor yönetim sistemleri, gelişmekte olan pazarlarda hâlâ yaygın olarak kullanılan geleneksel karbüratöre göre önemli verimlilik kazanımları elde edebilir. Enjektörler veya sensörler ve kontrolörler gibi Bosch motor bileşenleri, iki tekerlekli araç segmentinde bile E100’e kadar yakıt karışım oranlarını destekleme kapasitesine sahiptir. Çeşitli sürüş modları veya hızlı vites değiştirme çözümleri gibi ek işlevler, daha küçük araç sınıflarında bile motor kontrol ünitesi aracılığıyla hızlı ve kolay bir şekilde uygulanabilir.

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu