Haber

Bakan Uraloğlu, yeni nesil akıllı demiryolu bakım araçlarının teslim töreninde konuştu. Tanım

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, AK Parti’nin İstanbul Küçükçekmece’deki seçim kampanyası sırasında yaşanan silahlı saldırıya ilişkin, “Seçim sürecini tamamen demokratik bir yaklaşımla yürütüyoruz. Maalesef zehirlemeye, sabote etmeye çalışanlar var. Sonuç alamayacaklarını ve hedeflerine ulaşamayacaklarını hepimiz biliyoruz.” dedi.

Bakan Uraloğlu, ÖZBİR Vagon Sanayi AŞ’nin İsviçre Devlet Demiryolları için Sakarya’nın Arifiye ilçesindeki tesislerinde ürettiği yeni nesil akıllı demiryolu bakım araçlarının teslim törenine katıldı.

Konuşmasının başında ülke için önemli olan yerel seçimlerin yaklaştığını belirten Uraloğlu, AK Parti Küçükçekmece Belediye Başkanı adayı Aziz Yeniay’ın seçim kampanyası sırasında gerçekleştirdiği silahlı saldırıya da değindi.

Seçim sürecinin tamamen demokratik bir yaklaşımla yürütüldüğünü vurgulayan Uraloğlu, şöyle devam etti:

“Maalesef bunu zehirlemeye, sabote etmeye çalışanlar var. Maalesef dün gece Küçükçekmece’de seçim kampanyası sırasında yapılan saldırıyla süreç sabote edilmeye çalışıldı. Sonuç alamayacaklarını hepimiz biliyoruz. Hedeflerine ulaşamayacaklar, buna inanıyoruz ve yolumuza devam ediyoruz, Allah’ın izniyle başarıya ulaşacaktır.” “Bunu yapamayacaklar. Saldırıyı şiddetle kınıyor, yaralı vatandaşımıza acil şifalar diliyorum.”

“Demiryollarımızın tamamını elden geçirdik, yeniledik”

Vatan bilinci ve millete hizmet aşkıyla Türkiye’nin dört bir yanında yatırım ve projeleri hayata geçirdiklerini anlatan Uraloğlu, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın liderliğinde kalkınma girişimleriyle demiryollarını öncelikli bölüm olarak belirlediklerini vurguladı. 2002 yılından bu yana başlatılmıştır.

Uraloğlu, demiryolu sınırlarına limanlar, havalimanları ve lojistik merkezleriyle kombine taşımacılığa uygun yeni bir yaklaşımla yaklaştıklarını belirterek, “Projelerimizle demiryolu taşımacılığını sadece doğu-batı hattında değil ekonomiye de katkı sağlamayı planladık. aynı zamanda kuzey-güney kıyılarımız arasında da var. Bu kapsamda “Demiryollarına son 22 yılda 22,1 milyar dolar yatırım yaptık. Demiryollarımızın tamamını elden geçirdik, yeniledik.” Şöyle konuştu:

Tarihi İpek Yolu’nu yeniden canlandırmayı amaçlayan “Tek Yol, Tek Kuşak” girişiminin en önemli halkasını oluşturan Bakü-Tiflis-Kars demiryolu hattını inşa ettiklerini hatırlatan Uraloğlu, bu proje kapsamında MARMARAY’ın da hizmete sunulduğunu söyledi. ve Asya ile Avrupa kıtaları arasında kesintisiz demiryolu taşımacılığını mümkün kılan Londra. 2000 yılından Pekin’e kadar güvenli, kısa ve ekonomik bir uluslararası demiryolu koridoru da inşa ettiklerini söyledi.

Kalkınma Yolu Projesi ile hayati temas kurulacak

Bakan Uraloğlu, 2002 yılında 10 bin 948 kilometre olan demiryolu ağını 14 bin 165 kilometreye çıkardıklarını, ülkeyi yüksek hızlı trenlerle buluşturarak 2 bin 251 kilometre yüksek hızlı tren ağı kurduklarını belirtti. çizik, Ankara-Eskişehir, Eskisehir-İstanbul, Ankara-Konya, Konya-Karaman. Ankara-Sivas hızlı tren hatlarını hizmete açtıklarını hatırlattı.

Son dönemde gündeme gelen “Ankara-İstanbul Süper Hızlı Tren Hattı”nın avan proje çalışmalarını tamamladıklarını belirten Uraloğlu, şöyle devam etti:

“Süper hızlı tren sınırımızın güzergah uzunluğu 344 kilometre olacak. Saatte 350 kilometre hıza ulaşacak trenlerimizle İstanbul-Ankara arası seyahat süresini 80 dakika olarak planlıyoruz. Burada sadece Yeni sistemden, hızdan ve zamandan tasarruf edeceğiz ama inşallah saatte 350 kilometre hıza ulaşabilen teknolojiyi de ülkemize kazandıracağız” dedi. Gebze’den Yavuz Sultan Selim Köprüsü üzerinden geçerek İstanbul Havalimanı’na ve son olarak Çatalca’ya ulaşacak Kuzey Marmara Yüksek Hızlı Tren Hattı projemizin de planlamasını tamamladık. 2053 Ulaştırma ve Lojistik Master Planı ve Yol Haritası ile Ankara’dan Ankara’ya hızlı tren hizmeti alan il sayısını belirledik. “İzmir, Mersin-Adana-Gaziantep, Halkalı-Kapıkule gibi hızlı tren projelerimizin tamamını tamamladığımızda 52’ye ulaşacağız. Demiryolu sınır uzunluğumuzu da 28 bin 590 kilometreye çıkaracağız.”

Uraloğlu, “Türkiye’nin uluslararası arenadaki en önemli projelerinden biri olan Kalkınma Yolu Projesi ile Hindistan, Doğu Asya ve Basra Körfezi ülkelerinden Irak’ın güneyinde inşa edilen Fav Limanı’na gelen kargolar Türkiye’ye taşınacak. 1200 kilometrelik iki yönlü bir otoyol ve demiryolu inşa etmek. Bunu teslim etmeyi planladıklarını açıklayarak, “Buradan ulusal ağımıza bağlayacağız ve diğer ülkelerle limanlarımıza ve sınır geçişlerimize ulaşım sağlayacağız. Böylece Güney Asya ve Orta Doğu’yu yeni bir rota üzerinden Avrupa, Kafkaslar ve Kuzey Afrika’ya bağlayacağız. Bu projenin hayata geçmesiyle kuzey-güney tarafında bölgemiz için hayati bir bağlantı daha kuracağız. Bu koridorun ülkemizden Avrupa’ya demiryolu geçişi 2 bin 88 kilometre olacak. Önemli bir kısmı halen faaliyette olan güzergahın 130 kilometresini yeniden inşa edeceğiz” dedi.

Yerli ve milli elektrikli tren seti üretiminde 2030 hedefi

Bakanlık olarak hayata geçirilen tüm projelerde yerlilik ve milliliği ön planda tuttuklarını belirten Uraloğlu, yeni teknolojilerle donatılmış demiryolu ağının geliştirilmesindeki başarılarını aynı dönemde gelişen yerli ve milli demiryolu sanayisiyle taçlandırdıklarını belirtti.

Bakan Uraloğlu, uluslararası standartlarda yeni nesil lokomotifler, dizel ve elektrikli tren setleri, yolcu ve yük vagonlarıyla TÜRASAŞ’ı Orta Doğu’nun en büyük raylı sistem araç üreticilerinden biri haline getirdiklerini belirterek; çekiş konvertörü ve motoru; Dizel motor ve tren kontrol yönetim sistemi gibi ana, kritik ve optimalin altında ürünler ürettiklerini belirtti.

Cumhuriyetin 100. yılında ilk milli elektrikli tren setlerinin hizmete açıldığını, yüzde 70 yerli üretimle üretilen sürücüsüz milli metro aracının raylara konulduğunu, ilk yerli ve milli metro sinyalizasyon sistemlerinin yapımına başlandığını ifade eden Dr. Kullanılan Uraloğlu, “Ülkemiz ‘Yeni Sakarya’ dediğimiz saatte 160 kilometre hıza sahip. İlk milli ve yerli elektrikli tren seti projemizde 2 adet prototip seti tamamlayarak hizmete aldık. Toplu çalışmalara başladık. Bu tren setlerinin sayısını 2030 yılına kadar 56’ya çıkarmayı planlıyoruz. Saatte 225 kilometre hıza sahip Milli Elektrikli Hızlı Tren Seti Projesinde de tasarım çalışmaları tamamlandı. Prototip üretimini 2024 yılında tamamlamayı planlıyoruz.” dedi.

Uraloğlu, “Eskişehir 5000 Milli Elektrikli Ana Hat Lokomotif Projesi”nde prototipin üretimini tamamlayarak raylara koyduklarını, “Milli Banliyö Tren Seti” prototip aracının üretimine yönelik çalışmaların ise devam ettiğini ifade etti. milli banliyö ve hızlı tren projesinde milli tren vizyonu, cer motoru, cer konvertörü ve tren kontrolü. Yazılımı TÜBİTAK RUTE ve TÜRASAŞ markasıyla geliştirdiklerini söyledi.

Türk şirketleri başarılı projeleriyle dünyada marka yaratıyor

Kayseri’de faaliyet gösteren ASPİLSAN’ın yüzde 51 yerli üretim oranıyla ürettiği birincil ihtiyaç bataryalarına sahip metro araçlarını da kullanacaklarını belirten Uraloğlu, Türk şirketlerinin hayata geçirdikleri projelerle tüm dünyada marka yaratmaya devam ettiğini vurguladı.

Bu kapsamda Bakan Uraloğlu, “Gaziray Milli Banliyö Projesi”nin döşeme sistemi, yan duvar kaplamaları, şoför masası, alt ve üst etekler ile buji bağlantı elemanlarının imalatının ÖZBİR tarafından gerçekleştirildiğini belirterek, şöyle konuştu:

“Milli elektrikli tren seti projemiz için makinist masası ve üst etek üretimi yapan ÖZBİR, bu projelerde değerli paydaşlarımızdan biri olmuştur. Ayrıca demiryolu sektöründe edindiği tecrübe ile ülkemize büyük katkılar sağlamıştır. 17 yıldır 6 farklı ülkede tamamladıkları çalışmalarla İsviçre Devlet Demiryolları için üretecekleri 8 yeni nesil katener limit montaj ve demontaj aracı projeleriyle ülkemize toplam 7 milyon euro katma değer sağlayacaklar ve 28 adet vinçli yol bakım aracı. Bu projelerin yanı sıra Alman Devlet Demiryolları için 5 milyon euro değerinde hibrit yol bakım kabinleri üretecekler ve İsviçreli Müller Technologies firmasına da tasarım ve üretim yapacaklar. ” Montajının tamamı Özbir Vagon tarafından yapılan 1,5 milyon euro değerindeki hibrit lokomotif kabini gibi yüksek katma değere sahip. Hem demiryolu sanayimizin hem de ülke ekonomimizin gelişimine yaptıkları katkılardan dolayı kendilerini tebrik ediyor, başarılarının devamını diliyorum.”

Kurulduğu dönemde sadece demiryolu araçlarının bakım ve onarımını düşünen firmanın, vizyon sahibi yöneticileri sayesinde üretim yelpazesini genişlettiğini ve artık sektörün tercih edilen firmaları arasında ön sıralarda yer aldığını anlatan Uraloğlu, katma değerli, ileri teknoloji ve özgün tasarımlı ürünler üreten başarılı vizyon sahibi firmalarla global pazarlara açılmak. Köklü bir ülke olmanın hiçbir sakıncası olmadığının altını çizdi.

Bakan Uraloğlu, raylı sistem üreticileri arasında ilk sırada yer alarak “Türkiye Yüzyılı”nı başlatmanın gururunu yaşadıklarını, Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın liderliğinde daha nice büyük proje ve hizmetlere imza atılacağına inandığını sözlerine ekledi.

Türkiye Büyük Millet Meclisi Kadın Erkek Fırsat Eşitliği Komisyonu Başkanı ve AK Parti Sakarya Milletvekili Çiğdem Erdoğan Atabek, ÖZBİR Vagon Sanayi AŞ. Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Zeki Çelebi ve TEKNOPARK İstanbul Yönetim Kurulu Lideri Metin Yerebakan da birer konuşma yaptı.

Konuşmaların ardından Bakan Uraloğlu, protokol üyeleriyle kurdeleyi kesti, üretilen araçları inceledi, çalışanlarla hatıra fotoğrafı çektirdi. Fabrikayı da ziyaret eden Uraloğlu, Çelebi’den çalışmalar hakkında bilgi aldı.

bekillihaber.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Ankara nakliyat
Başa dön tuşu