Haber

Malatya’da buzlanmayı önleyen beton plak geliştirildi

Malatya’da buzlanmayı önleyen beton plak geliştirildi

MALATYA – Malatya İnönü Üniversitesi Mühendislik Fakültesi İnşaat Mühendisliği Bölümü akademisyenleri, havalimanı pistleri ve otoyollarda donma ve buzlanmayı önleyen karma lifli beton plak geliştirdi.

İnönü Üniversitesi Mühendislik Fakültesi İnşaat Mühendisliği Bölümü akademisyenleri Prof. Dr. Kazım Türk ve Prof.

Başarılı olursak başvuruyu Malatya Havalimanı’nda yapacağız.

Projenin Türkiye’de bir ilk olduğunu kaydeden İnönü Üniversitesi Mühendislik Fakültesi İnşaat Mühendisliği Öğretim Üyesi Prof. inovatif betonlar üzerine çalışıyoruz.Bununla ilgili hem malzeme düzeyinde hem de beton elemanlara, özellikle eğitim unsurlarına etkisi konusunda birçok çalışma yaptık.Prof.Dr.Paki Turgut ile yaptığımız çalışmalarda da inceledik ve gördük ki; Farklı boy ve narinlikte lifler içeren kendiliğinden yerleşen betonun ısınma özelliğinin de olduğunu, karı eritebilecek düzeyde ısıtma özelliğine sahip olduğunu bölümümüzün öğretim üyelerinden biri gördük. üzerine buz.Kendiliğinden yerleşen karma lifli betonun hava yollarında ve karayollarında kar ve buzlanmanın önlenmesine yönelik ısıtılabilir beton için patent başvurusunda bulunduk.Ayrıca TÜBİTAK projesi yazdık.Projesini de yazdık. Bunun uygulanması için itiraz. Amacımız, ülkemizde havalimanı pistlerinde kar ve buzlanma nedeniyle oluşan uçak rötarlarının ekonomiye getirdiği yükü ortadan kaldırmak ve çok zahmetli ve değerli olan kar ve buzlanmayı, özellikle havalimanı pistlerinde kimyasallarla ortadan kaldırmaktır. daha pratik, daha uygulanabilir, daha sürdürülebilir tekniklerle ısıtılabilir. Amerika’da bu konuda çok yoğun çalışmalar var. Sunduğumuz bu proje kabul edilirse projeyi toprakta hayata geçireceğiz. Başarılı olursak Malatya Havalimanı’nda hayata geçireceğiz” dedi.

“Ülkemiz için değerli bir proje”

Geliştirilen betonun otoyollarda, özellikle trafik ışıklarının olduğu alanlarda kullanılabileceğini ifade eden Türk, “Türkiye’de ilk kez havalimanları pistlerinde ısıtılabilir beton uygulaması. Betonumuz kendiliğinden yerleşen, kendiliğinden yerleşen betondur. büyük avantaj sağlar.Yani herhangi bir gelişigüzel vibratör uygulamasına tabi tutulmadığı için bu beton lifleri çok daha düzgün ve çok daha üniform bir biçimde dağılır ve yönlendirilir.Bu da betondaki elektrik iletkenliğinin daha iyi olmasını sağlar. tüm beton elemanların yüzeylerinde daha muntazam bir formda oluşmuştur.Bu anlamda ülkemizde örneğin Avrupa’da bir ülkeden getirilen kum tanelerinin ısıtılıp piste serilmesi şeklinde bir uygulama yapılmıştır. dışa bağımlılığı gerektiren bir uygulamadır. Bu çalışma ile hem dışa bağımlılığı ortadan kaldırmak hem de bu zorlu uğraşı daha sürdürülebilir ve daha ekonomik hale getirmek anlamına gelen sunduğumuz projedir. analiz, uygulamaya konulduğu takdirde ülkemiz için değerli bir önerme olacaktır. Bence je. Karayolları üzerinde trafik ışıklarının olduğu alanlarda özellikle yaya geçitlerine yakın trafik ışıklarının olduğu alanlarda buzlanma ve kar yağması durumunda trafik kazalarını önlemek amacıyla kullanılabilir. Köprülerde özellikle trafik kazasının çok olduğu kara nokta dediğimiz noktalarda kullanılabilir. Bütün yollarda kullanmak geçerli değil ama karayolları açısından trafik kazalarının olduğu noktalar var, yaya geçitlerinin önlerinde de arabaların fren yapmasını sağlamak için kullanılabilir” dedi.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu